• اطلاعیه ها

    • aramin

      عضو شوید جایزه بگیرید !   03/08/2017

      سلام دوستان از امروز تا اطلاع بعدی هر عضو جدید انجمن با عضویت و معرفی خود در این تاپیک یک هدیه بر اساس علاقه خودتون دریافت میکنید . جوایز موجود :
      SSL رایگان
      500 مگابایت هاست cPanel رایگان
      ارسال 150 هزار ایمیل رایگان

      منتظر شما عزیزان هستیم ❤

pinesite

Members
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

اعتبار در سایت

3 Neutral

درباره pinesite

  • درجه
    Newbie
  1. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در دنیای امروز وجود و داشتن سایت برای هیچ کسی پوشیده نیست. ولی در عین آنکه لازم است هر فردی در زمان حال یک سایت داشته باشد با توجه به همین موضوع ممکن است که وجود سایت برای یک فرد اصلا مفید نبوده و حتی باعث اتلاف هزینه هم بشود. برای درک مبحث بالا لطفا ادامه مقاله را مطالعه نمایید. داشتن یک سایت برای هر فرد می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد مانند اینکه شما را از حمل مدارک بی نیاز کند زیرا شما می توانید تمامی مدارک خود را در سایت خود قرار داده و به هر شخصی فقط آدرس سایت خود را بگویید تا آن فرد در کمترین زمان و بدور از هرگونه کاغذ بازی به کلیه مدارک شما دسترسی داشته باشد. دیگر مزایای داشتن سایت اختصاصی معرفی خود یا کار خود است که میتوانید از سایت به عنوان یک رزومه استفاده و تمامی تخصص های خود و یا کسب و کار خود را با عکس و فیلم و .... به مردم نشان دهید. باز هم از مزایای سایت فروش و کسب درآمد برای شما می باشد که این امر البته و بخصوص برای افرادی که در زمینه فروش محصولی کار و تخصص دارند بسیار لازم است. با توجه به مطالب بالا پس وجود یک سایت لازم و ضروری است ولی در ابتدای مفاله گفته شد که ممکن است هزینه بردار هم باشد پس این دوتا یعنی چه؟ حال به بخش اتلاف سرمایه و هزینه می پردازیم. شما برای داشتن یک سایت احتیاج به آن دارید که بتوانید مطالب درون سایت را به سادگی ویرایش نمایید و این موضوع برای کسانی که در کار فروش هستند یک مورد الزامی است. متاسفانه در حال حاظر شرکت ها و مجموعه های طراحی سایت ، جهت طراحی یک سایت و بخصوص طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هزینه های زیادی را از شما می گیرند که البته این مورد فقط در ابتدای راه است و این هزینه ها فقط برای طراحی و ساخت سایت از شما گرفته می شود. حال فرض می کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی طراحی کرده اید، برای وارد کردن محصولات خود به این فروشگاه اینترنتی لازم است که از یک سری موارد در زمینه برنامه نویسی اطلاع داشته باشید که اگر شما وقت آموزش این موارد را نداشته باشید مجبور می شوید تا یک نفر را که به این موارد مسلط است به استخدام خود در بیاورید. هرچند این مورد خوب است و باعث اشتغال زایی می شود ولی در عین حال باعت از دست رفتن هزینه و سرمایه شما هم می گردد و به شما یک هزینه بیشتری وارد می کند. اگر هم نخواهید که نفر استخدام کنید مجبور هستید تا برای وارد کردن اطلاعات خود به همان شرکت طراح سایت رجوع کنید که این مورد بیشتر از استخدام نفر برای شما هزینه بردار است. تازه بعد از تمامی این مراحل برای انجام سئو سایت هم همین مشکلات به سراغ شما می آید و این پرداخت های شما تمامی ناپذیر است آن هم در ابتدای انجام کار. پس متوجه شدید که داشتن سایت ممکن است که برای شما هزینه بردار باشد. پس حال راه حل چیست و شما که می خواهید اقدام به فروش محصولات خود در شبکه مجازی بکنید باید چه کاری انجام دهید؟ در اینجا فروشگاه های آماده به میدان می آیند. یعنی شما با هزینه های خیلی اندک و در بعضی مواقع حتی رایگان می توانید برای خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید با مزیت هایی که در ذیل گفته می شود. هزینه بسیار اندک. عدم احتیاج به تخصص خاص. عدم نیاز به انش برنامه نویسی. فقط کافی است که شما سواد خواندن و نوشتن داشته باشید و بلد باشید که با موس کامپیوتر کار نمایید. در سریعترین زمان ممکن یعنی نهایت 24 ساعت می توانید تمامی محصولات خود را در سایت قرار داده و سایت را آماده بهره برداری بکنید. هرزمان که نیاز داشتید خودتان می توانید سایت خود را ویرایش کنید. و .... خب حالا از کجا می شود این فروشگاه را بدست آورد؟ در حال حاظر چند شرکت معتبر که تعداد آنها از انگشتان یک دست بیشتر نیست اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی آماده کرده اند که شما فقط کافیست عبارت طراحی فروشگاه اینترنتی را در گوگل یا موتورهای جستجو دیگر سرچ نمایید تا با این شرکت ها آشنا شوید. منتظر دیگر مقالات ما در زمینه طراحی و ساخت فروشگاه های اینترنتی باشید. پایان منبع: پرتال کاج
  2. طراحی سایت بدون دانش فنی شاید در ابتدا گفته شود که مگر می توان یک سایت طراحی کرد و هیچ دانش برنامه نویسی هم نداشت؟ جواب به این سئوال خیلی ساده و یک کلمه است. بله امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در عرصه برنامه نویسی شده است می توان یک همچین کارهایی انجام داد. بسیاری از توسعه دهندگان وب توانسته اند با برنامه نویسی های بسیار پیشرفته اقدام به تولید cms ها و سایت ساز هایی کنند که شما به راحتی و با فقط کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ) ماژولها و امکانات مختلف، سایت خود را طراحی و بسازید. پس یعنی برای طراحی یک سایت و حتی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فقط احتیاج است که شما بلد باشید با موس کار کرده و سواد خواندن و نوشتن داشته باشید و همچنین نیازمند به تهیه یک سایت ساز آنلاین و فروشگاه ساز آنلاین هستید. حال این سئوال پیش می آید که این سایت ساز و فروشگاه سازهای آنلاین چی هستند و چه کارهایی انجام می دهند. بسیاری از امکاناتی که در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد بصورت مشترک می باشند پس می توان یک سیستمی طراحی کرد که تمامی این اشتراکات را داشته باشد و فقط کاربر هر وقت هر کدام از این بخش ها را احتیاج داشت از آن استفاده کند. در سیستم آنلاین شما هر تغییری را که در سایت خود بدهید در همان لحظه در سایت اعمال شده و قابل مشاهده است از هر نقطه جهان. هزینه های بسیار پایین و حتی رایگان برای طراحی سایت در این سیستم ها استفاده می شود. شما به راحتی می توانید فقط با چند کلیک کل قالب خود را به راحتی تغییر داده بدون اینکه هیچ مشکلی برای اطلاعات شما ایجاد شود. یادگیری راحت و کنترل پنل ساده که شمارا قادر می سازد تا تمامی سایت خود را به راحتی و هیچگونه مشکلی درست و ویرایش نمایید. منبع : سایت ساز کاج
  3. سایت ساز ها و دلایل بوجود آمدن آن ها؟ قبل از صحبت در مورد سایت ساز بیاید کمی در مورد طراحی سایت صحبت کنیم و ببینم چه مشکلاتی برای طراحی سایت به صورت کلاسیک وجود دارد. طراحی سایت امری بسیار پیچیده و تخصصی است و نفرات زیادی در قالب یک تیم، روی یک سایت کار می کنند تا بتوانند یک سایت را طراحی کنند مانند: برنامه نویس، گرافیست، شخصی که روی بانکهای اطلاعاتی کار می کند، شخصی که بر روی کد های css و html سایت کار می کند، مدیر پروژه و بسیاری افراد دیگر. استفاده از یک تیم کامل و با تخصص، هزینه تولید یک سایت را بسیار بالا می برد و همچین به علت های گوناگون زمان زیادی برای طراحی سایت باید صرف شود که این مسئله هم خود به خود باعث افزایش هزینه نهایی می شود. در حال حاظر نیاز به داشتن سایت بسیار زیاد شده تا آنجا جا که بسیاری از افراد برای خود یک سایت شخصی دارند و رزومه خود را در آن قرار می دهند. با توجه به نیاز جامعه و هزینه تولید سایت که هیچ گونه تناسبی با هم ندارند، مهندسین نرم افزار به این فکر افتادن که بیشتر قسمت های یک سایت بین همگی سایت های تولید شده مشترک باشد. بعد از بررسی های زیاد به این نتیجه رسیدند که می توان یک برنامه نوشت و از این مشترک ها استفاده کرده و فقط متن و اطلاعات برخی بخش ها برای هر سایت مجزا تغییر کند. این اولین جرقه های تولید cms ها یا سایت ساز ها بود. در کل دو گونه سایت ساز بوجود آمده است. سایت ساز های آنلاین و سایت سازهای آفلاین. سایت ساز های آفلاین: به صورت نرم افزاری هستند، یعنی جهت استفاده از آنها باید شکل ظاهری و اطلاعات خود را در این نرم افزار وارد کرده و سپس شکل تمام شده سایت را مشاهده و در صورت تایید، از آن یک خروجی بصورت صفحات html گرفته و در هاست آپلود شود. این سایت سازها در زمان خودشان (چندین سال قبل) بسیار خوب و عالی بودند ولی در حال حاظر و کم کم بخاطر پیچیده تر و حرفه ای شدن سایت ها و امکانات بیشتری که کاربران احتیاج دارند این گونه سایت سازها از دور خارج و نقش آنها بسیار کمرنگ شده است و به جای آنها سایت ساز های آنلاین با امکانات بیشتر و تنوع زیاد شکل گرفته اند. سایت ساز آنلاین: اینگونه سایت ساز ها بصورت مستقیم بر روی هاست نصب شده، و دارای یک پنل مدیریت ادمین می باشند که ادمین سایت با استفاده از یوزرنیم و پسوورد خود وارد این بخش شده و اطلاعات سایت خود را بصورت آنلاین تغییر می دهد. بلاگها را می توان نمونه ای ساده از این گونه سایتها در نظر گرفت. کم کم امکاناتی نظیر عضو گیری، فرم های آنلاین و ... به این سایتها اضافه گردید. مشکل اصلی اینگونه سایت سازها (بلاگی) شکل ظاهری یکسان این مدل سایتها است که تمامی آنها یک فرمت و یک قالب اصلی دارند و فقط رنگ بخشهای مختلف تغییر می کند مگر اینکه ادمین سایت، تخصصی در ضمیه ای css و html داشته باشد که بتواند تغییرات خود را اعمال در ظاهر سایت اعمال نماید. با توجه به اینکه همه افراد از تخصص های پیچیده برنامه نویسی اطلاعی ندارند به همین دلیل متخصصان این زمینه با بررسی پیشنهادهای مردم به این نتیجه رسیدند که می توان با پیشرفت تکنولوژی های برنامه نویسی این مشکلات هم برطرف گردد، و برای اینگونه سایت سازها انواع قالب و تم طراحی در نظر گرفته شده که ادمین اصلی سایت بتواند با یک کلیک قالب خود را به راحتی تغییر دهد. با استفاده از سایت سازها در حال حاظر غریب به 90 درصد افراد که احتیاج به سایت دارند می توانند در کمترین زمان و با حداقل بوجه و در بعضی حالات حتی رایگان، برای خود اقدام به طراحی سایت بکنند و سایتی براساس سلیقه خود داشته باشند. در آینده نزدیک با توجه به رشد فضای مجازی و وجود اینترنت ارزان در دسترس عموم و همچنین همگیر شدن اسمارت فون ها و افزایش وب گردی توسط گوشی های هوشمند استفاده از سایت سازهای آنلاین به عنوان طراحی سایت بخش بزرگی از این بازار را دراختیار گرفته و همین امر موجب کاهش قیمت نهایی سایتها می شود. پایان ...... منبع: پرتال کاج
  4. رپورتاژ آگهی چیست؟ با درود در این مقاله سعی شده تا واژه رپورتاژ آگهی، معنا و اهمیت آن در سئو به اختصار توضیح داده شود. واژه رپورتاژ آگهی (Ads reportage) از دو کلمه رپورتاژ به معنای گزارش دادن و آگهی به معنای شناساندن تشکیل شده است. در زمان های گذشته سیستم پردازش و چک کردن متورهای جستجو و بخصوص متور جستجو گوگل بسیار ساده و بیشتر با تاکید برکلمات کلیدی بود، ولی درحال حاظر این سیستم بسیار دقیق و هوشمند شده بطوری که گوگل کاملا محتوای نوشتاری شما را رصد و آنالیز می کند. حال این مضوع چه ارتباطی به بحث ما دارد؟ رپورتاژ آگهی مانند یک مقاله است، یعنی باید همان خصوصیات مقاله را داشته باشد. رپورتاژ آگهی باید توسط یک فرد متخصص مانند یک خبرنگار یا نویسنده نوشته شده باشد. موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند و به همین دلیل مقالات تکراری را به راحتی تشخیص داده و برای آنها ارزشی قائل نیستند، به همین دلیل نویسنده رپورتاژ آگهی هم باید نوشته خودرا کاملا اختصاصی و بدون کپی برداری از جای خاصی نوشته باشد. هر رپورتاژ آگهی باید صرفا در باره یک موضوع یا هدف خاصی باشد مثلا شما یک مقاله راجع به هواپیما می نویسید ولی در آن به موضوعات مختلفی مانند کابینت اشاره می کنید که این کار اشتباه است و این رپورتاژ دیگر ارزش خود را ندارد، درصورتی که شما می توانید همین مقاله را صرفا تخصصی درباره هواپیما بنویسید و به هیچ موضوع دیگری نیز اشاره ننمایید که این رپورتاژ دارای اهمیت بیشتری می باشد. قراردادن لینک در رپورتاژ آگهی باید تابع قوائد خاصی باشد مثلا طبق صحبت بالا نباید در یک رپورتاژ چندین موضوع مختلف لینک داده باشد و تمرکز روز یک موضوع باشد. محل قرار گیری لینک ها در رپورتاژ آگهی مهم می باشد و هرچه لینک ها در موقیعت بالاتری باشند دارای اهمیت بیشتری هستند. اگر در رپورتاژ آگهی خود بتوانید یک لینک از یک سایت ارزشمند در همان زمینه رپورتاژ داشته باشید خیلی بهتر است. در پایین مقاله توصیه می گردد حتما نام نویسنده و منبع آن گذاشته شود. چگونه رپورتاژ آگهی خود را در سایتها ثبت نمایید؟ در حال حاظر سایتهای زیادی مانند خبرگزاری ها اقدام به ثبت رپورتاژ شما می کنند، ولی این کار با هزینه همراه است و شما با پرداخت هزینه توافقی می توانید رپورتاژ های خود را در اینگونه سایتها قرار دهید مانند ایسنا و تابناک و .... این هزینه دربعضی از مواقع بسیار هنگفت و زیاد می باشد، پس به همین دلیل سایتهای مختلفی طراحی گردیده تا شما بتوانید در آنها رپورتاژ آگهی رایگان ثبت نمایید. در پایان به شما توصیه می شود که هرگونه فکری را درباره دور زدن گوگل و دیگر موتورهای جستجو از سر بیرون کرده و با بهترین راه ممکن که همان قراردادن رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف می باشد رتبه سایت خود را ارتقا دهید. پایان. منبع: پرتال کاج
  5. اصول و مبانی انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب در مباحث قبل به بررسی دلایل نیاز جهت داشتن فروشگاه اینترنتی پرداخته ایم و در این مبحث به بررسی وجود امکاناتی که باید در تمامی فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد تا تمامی نیاز های شما را برطرف نماید می پردازیم. واکنش گرا و ریسپانسیو: در حال حاظر بیش از 50% سرچ ها و جستجوهای سایتها و بازدید های آن توسط اسمارت فون ها و گوشی های هوشمند صورت می گیرد و این امر بوضوح اهمیت داشتن فروشگاه های اینترنتی را که از سیستم ریسپانسیو بودن برخوردار است را نشان می دهد و درصورتی که فروشگاه اینترنتی شما ریسپانسیو نباشد حداقل 50% مشتریان خود را از دست می دهید. نسخه مخصوص موبایل: موتورهای جستجو و مخصوصا موتور جستجو گوگل که درحال حاظر حرف اول را در زمینه جستجو اینترنتی می زند در الگریتم جدید خود ارزش زیادی به سایتهایی که نسخه مخصوص موبایل را دارند قرار داده است و این به معنای آن است که دارابودن نسخه مخصوص نمایش تلفن همراه دارد نقش مهمی را در سئو سایت پیاده می کند، نسخه مخصوص موبایل عبارت است از اینکه نمایش سایت شما در تلفن های هوشمند کاملا با نمایش آن در کامپیوتر ها متفاوت باشد، ممکن است این نوع نمایش از نظر برخی صاحبان فروشگاه اینترنتی زیبایی نداشته باشد ولی درعوض شما با اینکار ارزش سایت خود را بالا می برید. امکان دسته بندی مجموعه و زیر مجموعه به صورت تو در تو و نامحدود: شما باید در فروشگاه اینترنتی خود امکان درست کردن تعداد نامحدود مجموعه اصلی و همچنین زیرمجموعه را داشته باشید و این امکان در مواقعی که شما تعداد محصولات بالایی دارید بسیار کاربردی می باشد زیرا به طور ساده دست شمارا جهت قراردادن محصولات در هر زیرمجموعه و دسته اصلی باز می گذارد و می توانید فروشکاه اینترنتی خود را از نظر قراردادن محصول کاملا مطابق سلیقه و نیاز خود مدیریت نمایید. امکان افزودن تصویر به دسته بندی ها: در پاره ای از مواقع لازم است که شما برای هر دسته بندی و زیر مجموعه یک عکس اختصاصی قرار دهید تا هم زیبایی سایت شما از نظر بصری کامل تر شود و هم برای مراجعه کنندگان شما امکان جستجو و پیدا کردن مجموعه و دسته بندی مورد نظر راحت تر باشد. وارد کردن محصول به تعداد نامحدود: یکی از نیاز های شما در فروشگاه اینترنتی وارد کردن هرتعداد محصول در سایت می باشد و متاسفانه بعضی از فروشگاه های اینترنتی این قابلیت را در اختیار خریدار قرار نمی دهند و یا جداگانه برای این امکان هزینه ای مجزا طلب می کنند پس در انتخاب شرکتهای طراح فروشگاه اینترنتی دقت لازم را به عمل آورید. امکان نمایش محصول در صفحه اصلی بصورت ویژه: یکی از قابلیت ها و امکانات لازم و مهم برای فروشگاه اینترنتی دحوه چیدمان محصولات خاص در صفحه اصلی می باشد که این امکان به افزایش فروش محصولات ویژه شده توسط خودتان می انجامد. انتشار محصول بر اساس ساعت ، تاریخ و یا دوره ای و فصلی: شما باید بتوانید محصولات خود را جهت نمایش مدیریت نمایید که این امر با این امکان برای شما میسر می شود و شما می توانید از طراح فروشگاه اینترنتی خود این امکان را جهت مدیریت بهتر محصولاتتان طلب نمایید. تعیین حداقل و حداکثر سبد خرید: برای شما لازم است تا بتوانید بر نحوه خرید مشتریان خود از فروشگاه اینترنتی نظارت داشته باشید امکان ایجاد تولید کننده و سازنده به صورت مجزا جهت هر محصول: لازم است تا شما جهت محصولات خود بتوانید تولید کننده و سازنده تعریف نمایید و همچنین مشتریان شما بتوانند براساس تولید کننده و سازنده محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند. سئو: یکی از لازم ترین امکانات برای فروشگاه اینترنتی داشتن امکان سئو می باشد و شما باید درابتدای طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان را حتما جهت ارتقای سایت خود از طراح طلب نمایید. مقایسه محصولات با هم: حتما لازم است تا در فروشگاه اینترنتی افراد بتوانند چندین محصول از یک خانواده را با هم مقایسه و بین آنها بهترین محصول را برای خرید انتخاب نمایند. جستجوی کاملا پیشرفته در سایت: مشتریان شما باید بتوانند در سایت شما به دنبال محصول مورد نظر خود باشند و برای این کار لازم است تا شما در فروشگاه خود سرچ و جستجویه قوی داشته باشید. رزرواسیون به صورت الحاقات: در پاره ای از موارد لازم است تا مشتریان شما از شما یک محصولی را رزرو نمایند و این محصول ممکن است به صورت یک خدمت هم در سایت قرار بگیرد. انبارداری: شما با داشتن فروشگاه اینترنتی شاید نیمی از مسیر کسب و کار را طی کرده باشید و نیمی دیگر ارائه و در اختیار قراردن محصول خریداری شده به مشتری می باشد، پس برای اینکار شما عملا نیاز به یک سیستم انبارداری هوشمند در داخل فروشگاه دارید تا حداقل شمارا از تعداد موجودی کالا مطلع نماید. پست الکترونیکی: شما باید بتوانید در فروشگاه خود بعد از خرید اطلاع از خرید داشته باشید و همچنین به مشتریان خود از هرمرحله اطلاع رسانی نمایید و همچنین خبرنامه ارسال کنید. درگاه بانکی: حتما باید کدهای درگاه بانکی برای فروشگاه شما نوشته آماده باشد که شما بعد از دریافت اینماد به راحتی بتوانید درگاه خود را به سایت وصل نمایید. فروشگاه خیریه (همت عالی): شما شاید به یک فروشگاه خیره نیاز داشته باشید پس با طراحتان از ابتدا جهت این مورد مشورت نمایید . قابلیت چند زبانه بودن سایت ها: حتما برای کسب و کارهای بزرگ لازم است تا شما بجز زبان فارسی زبانهای دیگر را هم داشته باشید تا بتوانید حداقل مراودات کاری با همسایگان ایران داشته باشید. .......... شما لازم است تا با افراد مجرب و متعهد و دارای اطلاع در این زمینه (داشتن فروشگاه اینترنتی) مشورت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را از بین فروشگاههای موجود داشته باشید. در زیر به صورت سرفصل لیست امکانات فروشگاه اینترنتی را که شما ممکن است لازم داشته باشید به حظورتان تقدیم می کنیم: نسخه مخصوص موبایل امکان دسته بندی مجموعه و زیر مجموعه به صورت تو در تو و نامحدود امکان افزودن تصویر به دسته بندی ها وارد کردن محصولات بصورت پیشرفته وارد کردن محصول به تعداد نامحدود امکان نمایش محصول در صفحه اصلی بصورت ویژه انتشار محصول بر اساس ساعت ، تاریخ و یا دوره ای و فصلی اضافه کردن و نمایش محصولات مرتبط و لوازم جانبی اجازه نمایش به محصولات و دیگر بخشها در سایت امکان بررسی و نظردهی و امتیاز دهی به محصولات توسط مشتری تعیین حداقل و حداکثر سبد خرید واکنش گرا و ریسپانسیو امکان ایجاد تولید کننده و سازنده به صورت مجزا جهت هر محصول تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت سئو صفحه تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت جستجو بصورت برچسب قرار دادن نظر ادمین برای هر محصول جهت سهولت برای ادمین تعیین سطح دسترسی افراد جهت دیدن محصول ویرایش محصولات بصورت کلی و تکی و جزء به جزء ویرایش نظرات مشتریان در ارتباط با یک محصول انتخاب محصولات بر اساس تولید کنندگان سئو جهت تولید کننده تعیین ویژگیها برای هر محصول بصورت جداگانه تعیین مشخصات برای هر محصول بصورت جداگانه ایجاد صحفه برای موضوعات مختلف تعین محل تبلیغات در سایت فیلترینگ براساس ویژگیهای محصول دیدن جدیدترین محصولات مقایسه محصولات با هم جستجوی کاملا پیشرفته در سایت امکان مشاهده آخرین محصولات بازدید شده جستجوی پیشرفته جهت سهولت کار ادمین درج تصاویر برای محصول بصورت نامحدود درج تصویر برای تولید کننده افزونه ها مدیریت فروشگاه ابزارک ها امکان شیرینگ محصول در تمامی شبکه های اجتماعی بوسیله مشتری معرفی محصولات به دوستان امکان شخصی سازی فرم ثبت نام مدیریت حساب کاربری برای مشتری ها وارد کردن الحاقات (رنگ،گارانتی و ....) به هر محصول بصورت مجزا نمایش الحاقات بصورت مختلف امکان انتخاب کالا برای مشتری براساس الحاقات موجود هر محصول رزرواسیون به صورت الحاقات آپلود فایل در الحاقات (نسخه ، فایل چاپی برای چاپ و .....) گزارش پایین بودن موجودی جهت انبارداری مدیریت موجودی محصولات انبار تعداد موجودی هر محصول برای انبار داری گزارش کامل عمل کرد فروشگاه براساس مقدار تعداد فروش مبلغ مشتریان سفارشات و ... امکان پرسش از سوی مشتری برای یک محصول امکان دیدن محصولات پر فروش در صحفه اصلی تعیین محدوده قیمت برای تولید کننده قابلیت قراردادن چند مدل اسلایدر متنوع در سایت مدیریت اسلایدر با قابلیت شخصی سازی تعین زمان تحویل محصول به مشتری ایجاد هر چند پست الکترونیکی جهت ارسال ها به مشتری گرفتن خروجی براساس pdf از سفارشات مشتریان به صورت مدیریتی درگاه خرید ملت تعین نوع پرداخت حضوری یا درگاه بانکی برای هر محصول روش های پرداخت درگاه خرید زرین پال تعیین ویژگی پرداخت و جزئیات آن پرداخت در محل دسترسی به تنظیمات سایت و شخصی سازی آنها روش های ارسال و محاسبه نرخ ارسال تعیین نرخ ارسال جداگانه براساس اندازه و وزن مدیریت حمل و نقل پیشرفته امکان ارسال محصول به یک آدرس و فاکتور به آدرسی دیگر امکان تعیین چند آدرس برای هر مشتری مدیریت ارسال محصولات امکان اضافه کردن هزینه ارسال بطور اتوماتیک قیمت گذاری پیشرفته محصولات (قیمت قدیم، قیمت جدید، قیمت ویژه) تعیین قیمت گذاری با تماس تلفنی فروشگاه خیریه (همت عالی) قابلیت پیش فروش محصولات تعیین ردیف قیمتی برای یک محصول تعیین هزینه اضافی برای محصول و افزودن به قیمت اصلی فعال و غیر فعال کردن دکمه خرید الزام کردن خرید چند محصول با هم در سبد خرید مدیریت سبد خرید قابلیت چند زبانه بودن سایت ها امکان فروش محصولات دیجتال (دانلود فایل) امکان پیش نمایش محصولات دانلودی تعریف تعداد دفعات دانلود محصول تعریف محصولات قابل دانلود بر اساس تاریخ نمایش مشتریان آنلاین مرتب سازی محصولات براساس نام و قیمت و تاریخ توسط مشتری صفحه توضیحات جهت روش های پرداخت و ارسال محصول شرایط استفاده از محصول جهت محصولات دانلودی یا قانون کپی رایت خرید از طریق امتیازات کسب شده امکان تعریف ارسال رایگان برای محصولات اخبار مدیریت نظرات کاربران جهت بخش اخبار خوراک (RSS) تعیین معافیت مالیاتی محصول امکان تعریف مالیات برای محصول امکان ایجاد دسته مالیاتی نظرسنجی مدیریت نظرسنجی جهت نمایش در سایت ایجاد تخفیفات برای محصول ایجاد کد تخفیف پیشرفته برای مشتری لیست علاقه مندی ها مدیریت لیست علاقه مندی ها ارسال لیست علاقه مندیها به دیگران نمایش صف پیامها جهت ارسال وارد کردن بوسیله فایل اکسل در قسمتهای مختلف ایجاد کمپین ارسال کمپین ها به اعضای خبرنامه خبرنامه ارسال خبرنامه امکان اشتراک و لغو اشتراک مشتری در خبرنامه تعین نقش کاربران دسترسی به تنظیمات سایت نمایش محصولات خریداری نشده گزارش گیری از قسمت های مختلف فروشگاه اتصال به شبکه های اجتمایی گزارش کلی فعالیت مدیران سیستم (لاگ سیستم) بلاگ ایجاد نقش مشتری مدیریت مشتری ها و دادن نقش خاص به هر مشتری تعیین قیمت متفاوت برای هر نقش مشتری تعیین نمایش محصول برای دسترسی های مختلف افراد مدیریت مشتریان دیدن گزارش خرید هر مشتری ایجاد کارت هدیه بصورت فیزیکی یا مجازی مدیریت پیشرفته کارت هدیه درخواست های بازگشت مدیریت محصولات برگشتی تعیین کد رهگیری برای ارسال سفارشات تعیین واحد تعداد و وزن و ابعاد محصول خرید محصولات بر اساس اندازه و وزن زمانبندی و کنترل دستی برای وظایف سیستم امکان تغییر تم بوسیله مشتری انتخاب تم و رنگ فروشگاه تعیین قالب پیام ها و شخصی سازی آنها برای ارسال های مختلف سایت سفارش بجای کاربران توسط ادمین سایت تعیین همکاران فروش انجمن (تالار گفتگو) نام های مناسب صفحه برای متورهای جستجو بصورت پیشرفته قابلیت قراردادن محصولات بصورت تکی، گروه بندی و مجموعه قیمت همکار و تعیین قیمت برای نقش های مختلف فروشگاه بسته است قراردادن محصولات در الحاقات و نمایش تصاویر آنها در یک محصول مقاله فروشگاه اینترنتی چیست؟ منبع : پرتال کاج پایان
  6. فروشگاه اینترنتی چیست؟ در سالیان گذشته افراد جهت شروع کسب و کار خود احتیاج به یک فضایی برای دپو و نمایش اجناس خود داشته اند، این فضا به اقتضای موقیت شهر یا روستا و همچنین جمعیت آن شهر در نقاط مختلفی ایجاد می گردید. عموما در بین راه ها و محل های تردد بین شهری بازارچه هایی جهت ارائه محصولات تجار در کاروانسراها ایجاد و به هر تاجر یا کاسب یک حجره جهت کسب و کار داده می شد. در شهرها و بخصوص شهر های بزرگ به علت حجم انبوه معاملات و همچنین تامین امنیت بازارهایی سرپوشیده ساخته و داخل آنها را به صورت حجره به کسبه واگزار می شد تا عموم معاملات در آن بازار انجام گیرد. با گسترش وسعت شهر ها و افرایش جمعیت دیگر تردد جهت خرید مایحتاج برای مردم از یک سر شهر تا بازار مشکل ساز شده و بهمین دلیل در محلات بازارچه هایی و همچنین در خیابان ها و کوچه ها مغازه هایی جهت ارائه محصولات احداث گردید. با پیشرفت فرهنگ شهر نشینی و تاسیس شهرداری ها و اخذ مالیات از کسبه، قیمت های شروع کسب و کار رو به افزایش گذاشت و در سالهای اخیر حتی یک سانتی متر فضا هم جهت مغازه بسیار سرسام آور شده است و همچنین قوانین متعدد برای زیبا سازی شهر که توسط ارگانهای مختلف وضع گردیده دیگر اجازه تاسیس مغازه یا کسب و کاری را به راحتی به هرکسی نمی دهد. در زمان حال و پیشرفت تکنولوژی بخصوص فراگیر شدن اینترنت در جهان و ایران و دسترسی آسان مردم به اینترنت دیگر حالت کسب و کارها هم از سبک کلاسیک به دیجیتال تغییر ماهیت داده و لزوم داشتن فروشگاه اینترنتی برای اهالی کسب و کار لازم و ضروری شده است. در حقیقت فروشگاه های اینترنتی همان مغازه ها و استورهای موجود هستند فقط بصورت مجازی و برای روشن شدن این موضوع کاملا تمامی قسمتهای فروشگاه اینترنتی در ذیل توضیح داده می شود. دامنه فروشگاه اینترنتی همان تابلو سردر مغازه می باشد که نشان دهنده نوع کار و راهنمایی مردم جهت یافتن فروشگاه می باشد. هاست یا فضای فروشگاه اینترنتی درواقع همان محل کسب و کار می باشد که به مقادیر مختلف می باشد درست مانند فضای فروشگاه که ممکن است یک فروشگاه 6 متر مربع باشد و یک فروشگاه دیگر 100 متر مربع و این مورد درباره فروشگاه اینترنتی و فضای آن نیز صادق است. شکل ظاهری و صفحه اول فروشگاه اینترنتی کاملا با ویترین مغازه و فروشگاه در دنیای واقعی برابری می کند و جهت نشان دادن محصولات آن کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. درگاه پرداخت موجود در فروشگاه همان دادوستد مالی و پولی است که در هنگام خرید و فروش سنتی انجام می گیرد. و ..... حال به مزایای هربخش از فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه های موجود در سطح شهر می پردازیم و مشخص می کنیم چرا شما برای کسب و کار خود نیاز به طراحی فروشگاه اینترنتی دارید. دامنه: قیمت یک دامنه نهایتا با پسوند های خاص چیزی بین 10 الی 50 هزار تومان می باشد در حالی که فقط نصب یک تابلو توسط نصاب در بالای سردر یک مغازه حدود 200 الی 500 هزار تومان هزینه بردار است و هزینه ساخت و طراحی و عوارض شهرداری به کنار که در سال مبالغ بسیار زیادی می شود. هاست: شما برای داشت فضای فروشگاه اینترنتی اگر مطالب و محصولات شما بیش از جند میلیون باشد و تعداد بازدید کنندگان فروشگاه شما روزانه بیش از جند ده هزار نفر باشد، نهایتا نیاز به یک سرور اختصاصی دارید که قیمت یک سرور خوب الان سالیانه حداکثر 10 میلیون تومان است در حالی که فقط 1 متر مربع از فضای شهری در هر نقطه از ایران بیش از مقدار قیمت هاست در سال است، حال خودتان تفاوت را حساب نمایید. دیزاین و ظاهر: طراحی گرافیکی سایت نهایتا چیزی بین 1روز تا 1 ماه وقت می گیرد و در تمامی مراحل سلیقه شما در کار کاملا رعایت می گردد و با توجه به قرارداد اولیه در مورد مبلغ طراحی، در آخر کار دیگر مبلغی به ازای طراحی گرافیکی از شما گرفته نخواهد شد اما جهت آماده کردن یک فروشگاه حدود 50 متری در تهران با توجه به نحوه دکور بندی و .... مقدار زمان انجام کار ممکن است به 1 یا 2 هفته برسد ولی هزینه های آن سربه فلک گذاشته و همچنین ممکن است کار اراده شده در پایان کار اصلا با سلیقه شما مزابقت نداشته باشد و همچنین هر تغیری حتی در شکل لامپ های فروشگاه هم مستلزم خرج بیشتر و هزینه کردن شما هست. درگاه بانکی: در دادوستد های عامیانه احتمال اینکه شما پول تقلبی از مشتری بگیرید زیاد هست و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی جامعه فروش اقساطی و یا چکی به یکی از رکن های بازار تبدیل شده است و این خود به یک معظل بزرگ اقتصادی برای صاحبان کالا تبدیل شده است، و شما همیشه استرس نقد نشدن چک و وصولات خود را سر موقع دارید و جدا از همه این صحبت ها ریسک دزدیه شدن وجه نقد شما در هر لحظه وجود دارد، در حالی که در فروشگاه اینترنتی تمامی این داد و ستد ها در کمال ایمنی و تحت نظر ارگان های ذیربط و همچنین در کمال راحتی و سبکبالی به جهت پرداخت های ایمن و تضمین شده توسط بانک مرکزی صورت می گیرد مه این موارد تمامی ریسک های پول نقد را از بین می برد. زمان کار فروشگاه: در قانون آمده است که هیچ فروشگاهی در ایران نباید بعد از نیمه شب یعنی ساعت 12 شب باز و مشغول فعالیت باشد و این خود یعنی محدودیت در فعالیت اقتصادی و همچنین بیش از 95% مغازه ها و فروشگاه های ایران جدا از این مورد قانونی زمان شروع به فعالیت و خاتما کار نهایتا به 12 ساعت می رسد که این مورد یعنی شما 12 ساعت از وقت خود را بیهوده صرف کرده و هم هیچ درآمدی ندارید ، تازه برای زمانهای بسته بودن فروشگاه هم دارید هزینه می دهید ولی فروشگاه اینترنتی به هیچ وجه تعطیلی نداشته و به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته مشغول به فعالیت می باشد. کارمندها: برای گرداندن یک فروشگاه متوسز در زمان فعالیت آن در طول روز شما احتیاج به حداقل 4 کارمند دارید (ما از افراد انبار دار و دیگر افراد چشم پوشی کرده ایم) در حالی که برای یک فروشگاه اینترنتی با تعداد محصولات متوسط نهایتا شما به 3 نفر کارمند در سه شیفت 8 ساعته دارید یعنی برای هر 8 ساعت 1 نفر. محدودیت اجناس: شما در یک فروشگاه اینترنتی هیچ محدودیتی برای قراردادن تعداد محصولات ندارید چون فقط باید عکس و توضیحات آنها را در سایت خود وارد کنید ولی این محدودیت در هر فروشگاه یا مغازه ای موجود است یعنی شما نمی توانید از یک جنسی مانند یخچال در فروشگاه و مغازه خود تعداد 500 تا داشته باشید و در معرض دید عموم قرار دهید ولی این امکان در فروشگاه اینترنتی به سادگی و فقط با وارد کردن عدد امکان پذیر است. تخفیفات و جشنواره ها: در پاره ای مواقع لازم است تا شما برای محصولات خود در فروشگاه به جهت ترغیب مردم به خرید آنها جشنواره ها و تخفیفاتی را درنطر بگیرید که این مسئله بجز صرف وقت زیاد شمارا به پرداخت هزینه های بیشتر برای فروشگاه خودتان مجبور می کند که این هزینه ها شامل درست کردن بنر، تبلیغات در سطح شهر، تبلیغات رسانه ای، تراکت و .... می باشد ولی در فروشگاه اینترنتی تمامی این هزینه ها و زمان صرف شده جهت اعلام تبلیغات و جشنواره ها در چند ساعت و چند کلیک خلاصه می شود. پاسخ گویی: در فروشگاه اینترنتی به علت اینکه مراجعه حظوری وجود ندارد، برخورد ها بین مشتری و کارکنان نیز به حداقل می رسد و نهایت ارتباط بین مشتری و فروشنده به تیکت ها ختم می گردد که این تیکت ها نیز توسط مدیران ارشد فروشگاه اینترنتی رصد شده و هرگونه مشکلی به اپراتور مربوطه تذکر داده می شود ولی در فروشگاه واقعی برای پرهیز از تمامی مشکلات بوجود آمده در صحبت های بین فروشنده و خریدار، باید کلاسهای متداومی برای فروشندگان هر بخش با توجه به محصولات آن بخش اراده کرد که این کار باعث افزودن هزینه ها می شود و همچنین تا خریداری از فروشنده ای ناراضی نباشد و به مسئول بالاتر آن فرد شکایت نکند عملا هیچ نظارتی از سوی مدیران فروشگاه به فروشندگان وجود ندارد و این مورد در زمانهای طولانی باعث بروز مشکل می گردد. و این قسم موارد را می توان بسیار جزء به جزء باز هم بین فروشگاه های موجود در جامعه و فروشگاه های اینترنتی مقایسه کرد که در حال حاظر لزومی به تکرار مکررات نیست، ولی جهت حسن خطام این مقاله به ذکر برخی اندک از امکانات فروشگاه اینترنتی که در حال حاظر مشغول به فعالیت و در دسترس عموم مردم قرار دارند می پردازیم: نسخه مخصوص موبایل امکان دسته بندی مجموعه و زیر مجموعه به صورت تو در تو و نامحدود امکان افزودن تصویر به دسته بندی ها وارد کردن محصولات بصورت پیشرفته وارد کردن محصول به تعداد نامحدود امکان نمایش محصول در صفحه اصلی بصورت ویژه انتشار محصول بر اساس ساعت ، تاریخ و یا دوره ای و فصلی اضافه کردن و نمایش محصولات مرتبط و لوازم جانبی اجازه نمایش به محصولات و دیگر بخشها در سایت امکان بررسی و نظردهی و امتیاز دهی به محصولات توسط مشتری تعیین حداقل و حداکثر سبد خرید واکنش گرا و ریسپانسیو امکان ایجاد تولید کننده و سازنده به صورت مجزا جهت هر محصول تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت سئو صفحه تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت جستجو بصورت برچسب قرار دادن نظر ادمین برای هر محصول جهت سهولت برای ادمین تعیین سطح دسترسی افراد جهت دیدن محصول ویرایش محصولات بصورت کلی و تکی و جزء به جزء ویرایش نظرات مشتریان در ارتباط با یک محصول انتخاب محصولات بر اساس تولید کنندگان سئو جهت تولید کننده تعیین ویژگیها برای هر محصول بصورت جداگانه تعیین مشخصات برای هر محصول بصورت جداگانه ایجاد صحفه برای موضوعات مختلف تعین محل تبلیغات در سایت فیلترینگ براساس ویژگیهای محصول دیدن جدیدترین محصولات مقایسه محصولات با هم پایان منبع: پرتال کاج مقاله اصول و مبانی انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب